När Pizza Hut expanderade genom ett förvärv av 200 restauranger i Storbritannien, Danmark och Sverige stod bolaget inför en utmaning: att integrera och effektivisera sina löne- och HR-processer i flera länder. Lösningen blev...
I företag är det ofta olika personer med olika ansvarsområden som får till huvudansvaret att sätta och följa upp målen. Oftast har man rollen som CEO, CFO, HR, COO eller CSO. Hur ansvaret fördelas...
Money mindset, eller ekonomiskt tankesätt, är den uppsättning attityder, övertygelser och känslor som en individ har gentemot pengar och ekonomiska frågor...
Berättelsen om "skomakarens barn"; är en välkänd metafor som illustrerar ironin i en situation där en person som är expert inom sitt yrkesområde kanske inte tillämpar samma kunskaper och färdigheter..
När det pratas globala anställningar tänker många direkt på HR-avdelningen. Och visst, det är ofta där fokus ligger. Men när jag diskuterar med företagsledare idag, ser jag en större bild...
Redaktionen avslöjar nycklarna till framgångsrik tillväxt i vår kommande artikel för CFO:er och ekonomiansvariga.